piątek, 20 grudnia 2013

Eggnog, świąteczny spiryt...

Have yourself a merry little Christmas,
Let your heart be light
From now on, our troubles will be out of sight...
...
From now on, our troubles will be miles away.

Sprawmy sobie małe radosne święta
Pozwólmy sercu żeby odetchnęło 
Od teraz niech zniknął nasze problemy 
...
Niech chociaż teraz nasze problemy znajdą się daleko stąd..
**
(moje wolne tłumaczenie) 

Eggnog

Nie wiem jak Wy, ale ja powoli zaczynam czuć magię... Dzisiaj upiekłam piernik i w całym dom pachnie miodem,
goździkami i cynamonem. W przypływie szaleństwa rozpakowałam nawet dekoracje świąteczne i teraz z różnych miejsc zwisają złote łańcuchy, bombki, czapy Mikołaja i inne błyskotki... Taki mały Wonderland... Nie jest za słodko oczywiście, a właściwie jest słodko - gorzko, bo dziś utknęłam w godzinnym korku szukając dentysty, potem kolejną godzinę polowaliśmy na miejsce parkingowe, (kilka niezbyt przyjemnych zdań z milusińskimi kierowcami), później o mały włos dziki tłum w sklepie nie porwał mojej skromnej osoby gdzieś daleko w otchłań, następnie przez jakiś czas stałam na deszczu, i przemokłam jak głupia ( nie, nie miałam parasola), w międzyczasie dostałam kilka średnio miłych wiadomości, a gdy wróciłam,  okazało się że muszę posprzątać po tym co zostało po pierniku i po dekoracjach, a wtedy akurat przypomniałam sobie że nic nie jadłam od rana. Kuchnia była pobojowiskiem przypominającym Guernicę Picassa, a ja zamiast sprzątać zaczęłam robić niczym lunatyk świąteczny eggnog, czyli taki amerykański kogiel - mogiel dla pełnoletnich, przy którym świetnie się ogląda stare filmy Chaplina, albo braci Marx, ja akurat włączyłam płytę i zabrzmiała Ella Fitzgerald z Have yourself a merry little Christmas i znowu byłam w Wonderland... przysięgam nikt i nic mi teraz nie zepsuje nastroju... tylko kto do cholery posprząta w kuchni? Motyla noga.
Pozdrawiam ciepło...

Eggnog


Przepis na 6 porcji:)albo jedną dużą:)



2 jajka ekologiczne ( oddzielamy żółtka od białek)
60 g cukru trzcinowego
160 ml mleka
250 ml whiskey
250 śmietanki 30%
likier wiśniowy do smaku lub wiśnie w alkoholu (opcjonalnie)


W dużej misce ubijamy mikserem żółtka i cukier do białości. Cały czas mieszając dodajemy mleko oraz 170 ml śmietanki i alkohol. Tuż przed podaniem ubijamy białka na sztywno i dodajemy do mikstury, następnie ubijamy śmietankę i również przekładamy na wierzch. Serwujemy posypane świeżo startą gałką muszkatołową.



1 komentarz:

01 09 10