sobota, 31 stycznia 2015

Pyszne gofry bez glutenu


Kto nie lubi gofrów? To zdecydowanie mój śniadaniowy faworyt weekendowy. Poprawiają mi humor i ładują energią. Ostatnio zawitałam nawet do Waffle baru w stolicy - miłej knajpy, gdzie serwują gofry
we wszelkich postaciach. Spróbowałam kombinacji z norweskim karmelowym serem i marmoladą brzoskwiniową, wyszło całkiem nieźle. Jedyne co mi odrobinę przeszkadzało to posmak proszku do pieczenia. Dlatego gofry, które ja wam dzisiaj proponuję rosną tylko na ubitych białkach i są z mojej ulubionej, bezglutenowej, mąki kasztanowej ( więcej o tym TU i TU oraz TU). Możecie ją oczywiście zastąpić zwyczajną mąką pszenną, jeżeli nie uda wam się dostać tej pierwszej. Jako że mąka kasztanowa jest słodka, w ogóle nie dodaję do ciasta cukru, a gotowe gofry serwuję z domowym serkiem orzechowo - jabłkowym z bananem... Pycha! Powiem tylko, że po takiej uczcie gofrowej  starczy wam sił nie tylko na łyżwy, narty, deskę , ale nawet na maraton:)  


Gofry kasztanowe
Składniki na około 8 sztuk:

400 g mąki kasztanowej
100 g rozpuszczonego masła
500 ml mleka
szczypta soli
4 jajka, oddzielone żółtka od białek
łyżka ekstraktu waniliowego

do smarowania gofrownicy - masło lub olej lub olejek kokosowy

Serek orzechowo - jabłkowy

250 g serka białego
7 łyżek dżemu jabłkowego (jak zrobić dżem jabłkowy TU)
60 g orzechów włoskich
banan


Robimy gofry

Mąkę miksujemy z masłem, mlekiem, żółtkami, solą, waniliowym ekstraktem.
Ciasto w takiej postaci zostawiamy na pół godziny albo na całą noc w chłodnym miejscu, żeby z rana było już gotowe. Nagrzewamy gofrownicę, ubijamy białka, i tuż przed smażeniem dodajemy delikatnie do ciasta. Mieszamy. Smarujemy serkiem.

Robimy serek orzechowy.
Blendujemy wszystkie składniki.

Można polać syropem klonowym.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

01 09 10